Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestra web mediante el análisis de tu navegación en nuestro sitio. Si continuas navegando, consideraremos que aceptas su uso. Para más información, consulta nuestra Política de Cookies.

X

Mark Cerny

Arquitecto Jefe en

PS4

Mark Cerny ha estat a la vista del públic com el principal arquitecte de sistemes de maquinari de PlayStation 4, però al llarg dels seus 35 anys d'experiència en la indústria Mark ha contribuït com dissenyador de jocs, programador, productor i director, en jocs d'arcade i en jocs de consola tant als EE. UU com Japó.

Com membre d'Atari va crear el joc d'arcade Marble Madness, i Sega va supervisar la creació de Sonic the Hedgehog 2. Mentre era president de la divisió de jocs d'Universal Studios, va treballar en una varietat de producció i disseny en Crash Bandicoot i Spyro el Dragon per PlayStation.

El 1998, Mark va establir els Jocs Cerny com a consultor, i des de llavors ha participat en la creació de la sèrie Jak & Daxter i Ratchet & Clank per PlayStation 2, Resistance: Fall of Man, Resistance II, Uncharted: Fortune de Drake, God of War III y Killzone 3 per PlayStation3, i en PlayStation 4 els títols
Knack, Knack 2 i The Last Guardian.

L'any 2004, la IGDA va honrar a Mark amb el seu Premi al Èxit, anomenant-ho com a mestre col·laborador i expert de tots els oficis. L'any 2010, l'Acadèmia d'Arts Interactives i Ciències va incloure a Mark en el Saló de la Fama com a membre número 13 i més recentment, el 2013, Gamelab li va concedir el premi Mark su Legend.